Cevnautas da AMA,

Gostaríamos de ter esse resumo na biblioteca do CEV. Alguém topa adotar a tradução (com crédito que vale Lattes)? Laercio

Factors Affecting Psychosocial and Motor Development in 3-Year-Old Children Who Are Deaf or Hard of Hearing

  1. Mark Seeto2,3
  1. 1 RIDBC Renwick Centre (Royal Institute for Deaf and Blind Children/University of Newcastle),
  2. 2 Hearing Cooperative Research Centre,
  3. 3 National Acoustic Laboratories,
  4. 4 Macquarie University, and
  5. 5 Charles Sturt University
  1. ↵*Correspondence should be sent to Greg Leigh, RIDBC Renwick Centre, Private Bag 29, Parramatta, New South Wales 2124, Australia (e-mail: greg.leigh@ridbc.org.au).
  • Received July 9, 2014.
  • Revision received June 20, 2015.
  • Accepted June 22, 2015.

Abstract

Previous research has shown an association between children’s development of psychosocial and motor skills. This study evaluated the development of these skills in 301 three-year-old deaf and hard of hearing children (M: 37.8 months) and considered a range of possible predictors including gender, birth weight, age at first fitting with hearing devices, hearing device used, presence of additional disabilities, severity of hearing loss, maternal education, socio-economic status (SES), language ability, and communication mode. Caregivers reported on children’s development using the Child Development Inventory (CDI). On average, both psychosocial and motor development quotients were within the typical range for hearing children, with large individual differences. There was a positive correlation between language ability and both social and motor development, and also between social and motor development. Age at first fitting of hearing aids (as an indicator of age at identification of hearing loss), SES, degree of hearing loss, and maternal education were not significant predictors of social skill or motor development, whereas presence of additional disabilities and birth weight were. Girls performed better than boys on all but the Gross Motor subscale of the CDI. Children with hearing aids tended to perform better than those with cochlear implants on the Gross Motor subscale.

Fonte: http://jdsde.oxfordjournals.org/content/20/4/331.abstract?etoc

 

Comentários

Por Juliana Pereira Soares
em 10 de Setembro de 2015 às 15:58.

Veja se está boa.

Abs

 

Fatores que afetam o desenvolvimento psicossocial e motor em crianças de 3 anos de idade surdas ou com deficiência auditiva

  1.  
  2.  
  3.  
  4.  
  5.  
  6. Mark Seeto2,3
  1. 1 RIDBC Renwick Centre (Royal Institute for Deaf and Blind Children/University of Newcastle),
  2. 2 Hearing Cooperative Research Centre,
  3. 3 National Acoustic Laboratories,
  4. 4 Macquarie University, and
  5. 5 Charles Sturt University
  1. ↵*Correspondence should be sent to Greg Leigh, RIDBC Renwick Centre, Private Bag 29, Parramatta, New South Wales 2124, Australia (e-mail: greg.leigh@ridbc.org.au).

Pesquisas anteriores já demonstraram uma associação entre o desenvolvimento de habilidades psicossociais e motoras das crianças. Este estudo avaliou o desenvolvimento destas habilidades em 301 crianças de 3 anos idade, surdas e deficientes auditivas (M: 37,8 meses), e uma considerada gama de variáveis incluindo gênero, peso ao nascimento, idade da primeira adaptação para uso de aparelhos auditivos, aparelho auditivo utilizado, presença de deficiências adicionais, a gravidade da perda auditiva, escolaridade materna, status sócio-econômico (SES), habilidade lingüística, e o modo de comunicação. Os relatórios utilizados pelos cuidadores sobre o desenvolvimento das crianças foi o Inventário de Desenvolvimento Infantil (CDI). Em média, os quocientes de desenvolvimento psicossocial e motor estavam dentro do intervalo típico para crianças ouvintes, com grandes diferenças individuais. Houve uma correlação positiva entre a capacidade lingüística e desenvolvimento social e motor, e também entre o desenvolvimento social e motor. A idade da primeira adaptação de uso de aparelhos auditivos (como um indicador da idade de identificação de perda auditiva), SES, grau de perda auditiva, e escolaridade materna não foram variáveis significativas relativas à habilidade social ou desenvolvimento motor, enquanto que a presença de deficiências adicionais e peso ao nascer foram. Meninas possuíram um desempenho melhor do que meninos em todos os aspectos, exceto a sub-escala Gross Motor do CDI. Crianças com aparelhos auditivos tendiam a uma melhor performance do que aqueles com implantes cocleares na sub-escala Motor Gross.

Fonte: http://jdsde.oxfordjournals.org/content/20/4/331.abstract?etoc

Por Laercio Elias Pereira
em 10 de Setembro de 2015 às 16:09.

Opa, Ju,

http://cev.org.br/biblioteca/desenvolvimento-motor-criancas-surdas-com-sem-implantes-cocleares/

Laercio


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