Cevnautas da Fisiologia,

O programa Reunião da Fesbe2015  http://www.fesbe.org.br/fesbe2015/  traz a citação do trabalho:

USING SMARTPHONES APPLICATIONS TO TEACH AND LEARN EXERCISE PHYSIOLOGY. Nadal RC, Lellis-Santos C - Depto de Ciências Exatas e da Terra - UNIFESP

Como a UNEFESP é a universidade do nosso Adm Paulo Azevedo há esperança de chegar ao trabalho (e publicar no CEV).

Alguém já tem?

Laércio

 

Comentários

Por Yuri Lopes Motoyama
em 26 de Setembro de 2015 às 21:48.

Dei uma procurada no trabalho aqui professor e também não achei nada. Também me interessei no título! Já consegui o contato de um dos autores e fiz um pedido por email.

Se conseguir alguma coisa eu aviso por aqui!

Por Laercio Elias Pereira
em 27 de Setembro de 2015 às 09:04.

Boa, Yuri,

Pra não ficar só no elogio e falar da expectativa sobre o seu contato aí na UNIFESP garimpei um artigo semelhanteum serviço de alerta bibliográfico  pra ouriçar a turma interessada.. Laércio   

Journal of Applied Sciences
      Year: 2014 | Volume: 14 | Issue: 19 | Page No.: 2386-2390
    
Research-oriented Teaching Pattern of the Exercise Physiology Course Based on the Internet
Cai Jianguang, Tang Hua, Wu Sigui, Liang Xiaolong and Song Chulin

Abstract: Exercise physiology course is one of the backbone courses of the sports major in the colleges and universities of China. Due to the contents are various and theoretical for the students, so it is difficulty for those students to learn well. Also, there present a significant conflict between reduce of the teaching hours and adjustment of the teaching plan. To solve those problems and improvement the teaching effects, it is proposed the feasibility that the teaching pattern of research-oriented teaching on the exercise physiology course based on the internet environment. Also, it is put forward the construction scheme and the teaching evaluation system for the curriculum of exercise physiology under the condition of the internet environment. At last, some suggests and advices are put forward to improve exercise physiology teaching effects based on the internet.

FONTE: http://scialert.net/abstract/?doi=jas.2014.2386.2390

 


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